Tips om thuis te sporten

De sportscholen zijn eindelijk weer open! De kans is groot dat je moet reserveren voor jouw sportschool en dat de plekken vaak al bezit zijn. Nu je misschien weer gaat beginnen met sporten is het goed om regelmatig te sporten, anders heeft het sporten weinig zin. Hoe maak je sporten weer deel van jouw routine? Door tussen het sporten in de sportschool thuis te sporten, wordt sporten weer jouw levensstijl! Wij zetten wat tips op een rijtje voor het sporten thuis. 

  1. Buiten cardio

Verspil geen tijd in de sportschool met cardio, behalve als je even wilt warmlopen voor de krachttraining. Als je maar twee keer in de week naar de sportschool kan dan kan je deze dagen dagen beter benutten met krachttraining en op de dagen dat je niet naar de sportschool kan, kan je buiten hardlopen, fietsen of skeeleren. Het is ook fijn om een half uur op hoog tempo te lopen. 

  1. Koop een yogamatje en gewichtjes

Met een yogamatje en een paar lichte gewichtjes kom je thuis al heel ver! Je kan verschillende soort buikspieroefeningen thuis doen maar met een yogamatje én gewichtjes kun je je hele lichaam trainen! Daarnaast kun je natuurlijk ook yoga doen op je yogamatje.

  1. Home workout video’s

Er zijn super veel home work outs te vinden op YouTube! Met behulp van deze video’s train je je hele lichaam thuis! De voordelen van deze video’s zijn ook dat je zeker weet dat je goede oefeningen doet. Daarnaast heb je voor deze video’s vaak niet veel nodig. Heb je nog geen yogamatje? Een handdoek op kleedje op de grond kan vaak en soms zijn de oefening zo goed dat je geen gewichtjes nodig hebt. Ons favoriete fitnessaccount is Popsugar fitness! 

  1. Apps

Er zijn veel apps waarop goede work outs te vinden zijn. De apps assisteren je met de work outs. Veel sportscholen zoals Basic Fit hebben ook een eigen app waar je veel oefeningen op kunt vinden om thuis te doen. 

Ga jij gebruiken van deze tips? En welke tip vind jij de beste? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *